News
ZAPYTANIE OFERTOWE - Schronienie dla bezdomnych na lata 2021-2022
04.01.2021
Stoczek Łukowski dnia 04.01.2021r.
GMINA STOCZEK ŁUKOWSKI
Pl. Tadeusza Kościuszki 1
21-450 Stoczek Łukowski
NIP 825-200-44-09
w imieniu i na rzecz której działa
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
w Stoczku Łukowskim ul.1-go Maja 12a,
21-450 Stoczek Łukowski.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stoczek Łukowski na okres od 01.01.2021 do 31.12.2022 rok
I. Nazwa oraz adres Zamawiającego
Nabywca: Gmina Stoczek Łukowski
ul. Pl. T.Kościuszki 1
Odbiorca i płatnik: : Gmina Stoczek Łukowski, ul. Plac Tadeusza Kościuszki 1, 21-450 Stoczek Łukowski NIP 825-200-44-09 w imieniu i na której rzecz działa Gminny Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim, ul.1-go Maja 12a, 21-450 Stoczek Łukowski.
II. Tryb udzielania zamówienia
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr1) na podstawie zapisu art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo zamówień publicznych” (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1843)
III1. Usługa obejmuje zapewnienie usług schronienia dla osób bezdomnych w postaci:
1) schroniska dla bezdomnych,
2) noclegowni,
3) ogrzewalni.
2. Świadczenie usług, o których mowa w pkt. 1 dotyczy osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stoczek Łukowski (w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
3. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt. 1 odbywa się na podstawie skierowania do noclegowni i ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji administracyjnej przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zastaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.
5. Podmiot składający ofertę zobowiązany jest zapewnić standard świadczonych usług, kwalifikacje osób świadczących w nim usługi oraz standardu obiektu, w którym odbywać się będzie realizacja usługi zgodnie z przepisami prawa w szczególności: ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2018 r. Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni
6. Zamawiający przewiduje, że prognozowana liczba skierowanych w ciągu roku osób bezdomnych wynosić będzie do 2 osoby (mężczyzn lub kobiet). Podana liczba jest ilością przewidywaną. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszania ww. liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie. Podmiot składający ofertę oświadcza, że przyjmuje powyższe zastrzeżenie i z tego tytułu nie będzie przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego.
7. Zamawiający dopuszcza także zwiększenie zakresu usług – liczby osób do nie więcej niż 100 %.
8. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do30 dnia każdego miesiąca po otrzymaniu faktury z wyłączeniem miesiąca grudnia, za który rozliczenie następować będzie do 31 grudnia.
9. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim.
10. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia. 11. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
IV. Termin realizacji zamówienia:
od 01.01.2021 r. do 31.12.2022 r.
V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
1. Wymagania niezbędne w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe dostosowane do udzielenia schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
VI Warunki i zakres realizacji:
1. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
2. Stawkę za 1 dzień pobytu (obejmującą również nocleg) należy podać w „Formularzu ofertowym” (Załącznik nr 1).
3. Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.
4. Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
5. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostaną w projekcie umowy.
VII. Kryterium oceny ofert
Najniższa cena za 1 dzień pobytu (obejmująca również nocleg) zaoferowana przez oferenta dla 1 osoby = 100% ceny.
Oferty będą oceniane dla każdej usługi oddzielnie wg. powyższej zasady.
W przypadku nie wyłonienia wykonawcy zgodnie z powyższą zasadą, Zamawiający dokona wyboru z uwzględnienie następującego kryterium: dogodne umiejscowienie miejsca świadczenia usługi (odległość od siedziby zamawiającego).
VIII. Sposób przygotowania oferty:
Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 – wzór oferty.
IX. Wymagane dokumenty:
1. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.
2. W przypadku pozostałych podmiotów ‐ inny dokument właściwy dla podmiotu stanowiący o podstawie działalności podmiotu.
3. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej.
4. Odpis (kopię) statutu.
X. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty
Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim ul.1-go Maja 12a, 21-450 Stoczek Łukowski.
Ofertę można składać:
a) drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście: w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim ul.1-go Maja 12a, 21-450 Stoczek Łukowski, b) drogą elektroniczną na adres email: gopsstoczek@wp.pl
wyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie do 15.01.2021 r. do godziny 15.00. Decyduje data wpływu.
Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert.
Zamawiający poprawia w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie, - oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
Powyższe zapytanie zostało u mieszczone na tablicy ogłoszeń w GOPS Stoczek Łukowski oraz przesłane pocztą do Schronisk dla Osób bezdomnych.
XI. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
Paweł Lasota – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim
tel. 0-257970177.
XII. Załączniki do zapytania ofertowego:
1) Formularz ofertowy,
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków.
Kierownik GOPS Stoczek Łukowski
Paweł Lasota