Informacje ogólne
Uprzejmie informujemy, iż rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” wprowadzające jednorazowe świadczenie
w wysokości 300 zł na dziecko weszło w życie
z dniem 1 czerwca 2018r.
Zgodnie z brzmieniem rozporządzenia, świadczenie przysługuje na dziecko, do ukończenia:
-
20. roku życia w roku, w którym kończy się dany rok szkolny;
-
24. roku życia w roku, w którym kończy się dany rok szkolny, w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności..
Świadczenie nie przysługuje:
-
jeżeli dziecko zostało umieszczone w domu pomocy społecznej, młodzieżowym ośrodku wychowawczym, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie;
-
na dziecko odbywające roczne przygotowanie przedszkolne;
Zgodnie z rozporządzeniem ilekroć mowa o szkole – oznacza to szkołę:
- podstawową,
- dotychczasowe gimnazjum,
- szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych,
- szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki,
- młodzieżowy ośrodek socjoterapii,
- specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy,
- specjalny ośrodek wychowawczy,
- ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „Dobry start” są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia
30 listopada danego roku w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stoczku Łukowskim ul. 1-go Maja 12A, 21-450 Stoczek Łukowski od poniedziałku do piatku w godzinach
od 7:30 do 15:30, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku.